Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|
Choose an application
De auteur onderzoekt de genrekenmerken en gebruiksaspecten van het prentenboek. Hij plaatst deze boeksoort in een emancipatiorisch perspectief en verbindt haar met de grote sociaal-democratische projecten van cultuurspreiding en leesbevordering. Meer concreet onderzoekt hij de verschillende bemiddelaren tussen boek en kind: de uitgever, de literaire en educatieve kritiek, het onderwijs en de bibliotheek. Er ontstaat zo een breed en gedetailleerd panorama van wat er in de afgelopen decennia is ondernomen door overheid en particuliere instellingen op het gebied van lezen en kinderboeken, met de nadruk op het prentenboek, en wat hiervan de effecten zijn geweest. (Bron: covertekst)
Civilisation --- Sociology of cultural policy --- Linguistics --- prentenboeken (genre) --- kleuteronderwijs --- leesbevordering --- jeugdliteratuur --- prentenboeken --- Prentenboeken --- Kleuters --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- Lezen --- Leesbevordering --- Cultuurspreiding --- Basisonderwijs --- Jeugdliteratuur --- prentenboek --- Children --- Children's literature --- Children's literature, Dutch --- Illustrated children's books --- Picture books for children --- Books and reading --- History and criticism. --- History --- Educational aspects --- literatuuronderzoek --- 829.6 --- jeugdliteratuur: didactiek --- #PBIB:2001.1 --- 82-93 --- 82-93 Kinderliteratuur. Jeugdliteratuur --- Kinderliteratuur. Jeugdliteratuur --- Children's illustrated books --- Illustrated books, Children's --- Children's books --- Illustrated books --- Children's picture books --- History and criticism --- Theses --- Prentenboek --- Kleuter --- Young adultliteratuur --- Schrijven --- Spel --- Vlaanderen --- Vlaams --- Emigratie
Choose an application
'Geraakt door prentenboeken' doet verslag van een onderzoek naar de ondersteuning van de sociaal-emotionele ontwikkeling van kleuters door het voorlezen van prentenboeken. De in dit boek voorgestelde voorleeswijze is via onderwijsontwikkelingsonderzoek in kleutergroepen toegepast en geoptimaliseerd. Er is gebruik gemaakt van speciaal voor dit doel ontwikkelde voorleesaanwijzingen bij vierentwintig prentenboeken. Deze zogenaamde sleutels dragen ertoe bij dat de voorleessessies in de richting van een gesprek gaan en dat er meer ruimte ontstaat voor de actieve inbreng van kinderen. Uit het onderzoek bleek dat deze manier van voorlezen bijdraagt aan de emotionele competentie van kleuters.
Developmental psychology --- Didactics of Kindergarten --- Educational sciences --- voorlezen --- kleuters --- prentenboeken --- socio-emotionele ontwikkeling --- Prentenboeken --- Kleuteronderwijs --- Voorlezen --- Sociaal-emotionele ontwikkeling --- Sociaal-emotionele opvoeding --- Kleuters --- Kleuters. --- Kleuteronderwijs. --- 82.93 --- Prentenboek --- Sociaal-emotionele ontwikkelingen --- 433.7 --- kleuteronderwijs --- sociaal-emotionele ontwikkeling --- Theses --- Kleuter --- Sociology of education --- Primary education --- Secondary education
Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|